سبک شناسی کتب حدیثی شیعه

به همت جمعی از دانشجویان دانشکده علوم حدیث

سبک شناسی کتب حدیثی شیعه

به همت جمعی از دانشجویان دانشکده علوم حدیث

مفاتیح الجنان

 باسمه تعالی

 

www2.irib.ir  

 

دراین مقاله که حدودا  2 صفحه  می باشد، توضیحات مناسب وکاملی از شیخ ذکر شده است. که متاسفانه نام نویسنده و منابع آن ذکر نشده است.دراین مقاله زندگینامه شیخ عباس بررسی شده و آثار ایشان ذکر شده وبه برخی از خصوصیات اخلاقی ایشان نیز اشاره شده است. 

www.ir-psri.com 

دراین مقاله در رابطه با فضای سیاسی که شیخ عباس قمی درآن می زیسته مطالبی بیان شده است ، که نویسنده محترم همه را نام برده وبه فضای حاکم به طور مختصر اشاره کرده است. این مقاله نیز از نام نویسنده و ذکر منبع خودداری کرده است. 

www.fa.wikipedia.org 

این مقاله به طور خیلی خلاصه وکلی در این زمینه اشاره کرده است که مناسب نبود. اما یک سری منابعی را در رابطه با این زمینه معرفی کرده است که به نظر مناسب آمد.

مقدمه کتاب الکنی و الالقاب، به قلم محمد هادی امینی ج ۱ تهران کتبه الصدر ۱۳۶۸در این کتاب منابع متعدد که به زندگینامه ایشان اشاره دارند آمده است.

دیدار با ابرار، شماره ۲۷ محد ۹قمی حدیث اخلاص، تالیف خلیل عبدا...زاده معاونت پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی ۱۳۷۲

سیمای فرزانگان جل ۳

حاج شیخ عباس قمی به قلم حجه الاسلام علی دوانی که کمیاب است

وعاظ ایران به قلم محمد هادی امینی که کمیاب است. 

www.kashkool.kateban.com 

 

در این سایت به زندگی شیخ عباس قمی ازمنظر خاصی نگاه کرده است و آن این است که زندگی شیخ براساس دست نوشته ای است که از خود ایشان به جامانده است که دست خط خود شیخ نیز قابل استفاده می باشد. و سالشمار زندگی شیخ بیان شده است که به همت آقای محسن صادقی جمع آوری شده است. 

www.masoumeh.com 

این سایت از کتاب ستارگان حرم -4 بهره برده است که جناب آقای عبدالکریم پاک نیا آن را تالیف کرده است که به طور مفصل وچامع به شخصیت شیخ عباس قمی پرداخته است واز پی نوشتهای کتاب معلوم می شود که نویسنده از منابع گوناگونی بهره برده است. 

www.hawzah.net 

در این تالیف که نام نویسنده ومنبع آن ذکر نشده است،توضیحات کاملی در رابطه با این شخصیت محدث ذکر شده است.که به برخی ازفعالیتهای شیخ مانند همکاری در تاسیس حوزه علمیه نیز اشاره شده است. 

www.tebyan-hamedan.ir 

این تالیف مانند تالیفات بالا از ذکر نام نویسنده خودداری کرده اما منابعی را ذکر کرده است که در مقالات قبلی نیز به آن اشاره شده است.

عباس خورشیدی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد